ŠTEJEM DO TRI

Dve največji napaki pri vzgoji sta preveč govorjenja (to gre otrokom na živce in jih odbija) in preveč neprijetnih čustev, kot je jeza (v navalu jeze velikokrat ravnamo napačno: kričimo, omalovažujemo, smo zajedljivi, z otrokom lahko celo fizično obračunamo). Zato priporočamo uporabo metode 1, 2, 3, kjer se izognemo tem napakam, hkrati pa boste s to metodo pridobili nadzor nad dogajanjem.

Kadar se otrok vede neprimerno, naj sledi: “To je 1” (brez dodatnega govoričenja in pridiganja). Če je potrebno, naj sledi: “To je 2” (vaš glas naj bo neomajen, lahko tudi bolj strog). Če ob 2 otrok ne preneha, sledi: “To je 3, imaš odmor.” Otrok mora v sobo za kratek čas. Načeloma velja pravilo, koliko je otrok star, toliko minut odmora naj dobi, lahko mu vzamete kakšno ugodnost, za toliko časa, dokler se njegovo vedenje ne bo izboljšalo. Če otrok noče v sobo, ga sami odpeljite tja. S tem načinom prelagamo odgovornost za otrokovo vedenje na njegova ramena, njegova odločitev je, kako bo ravnal! 

Morda bo potrebnih več ponovitev, da bo otrok razumel, kaj sledi po 3. Ko bo dojel, vam ne bo več potrebno šteti več kot do največ 2, prav tako vam ne bo potrebno izgubljati besed. 

Le če je nujno potrebno, situacijo na kratko obrazložite, nato začnite šteti (npr. če je situacija za otroka nova in je še ne razume; če je to, kar je naredil nevarno; kadar od otroka želite izvedeti več o tem, kar se je zgodilo).

 

Viri

  • Juhant M. (2012). Srečni otroci: manj kot recept in več kot nasvet za vzgojo predšolskih otrok. Praše: Čmrlj, komuniciranje in usrvarjalnost.
  • Phelan T.W. (2013). Štejem do tri: učinkovita vzgoja otrok od 2. do 12. leta. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.

KORAK K OTROKU

Naše poslanstvo je ozaveščanje in dajanje podpore ljudem, zato smo se odločili pozornost nameniti zagotavljanju zadostnih, jasnih, preprostih informacij, ki jih potrebujejo mlade družine.