NEKAJ DEJSTEV GLEDE POSPRAVLJANJA SOBE

  • Otroci pred 4. letom še ne razumejo, kaj želite od njih, ko zahtevate, da pospravijo sobo.
  • Pred 4. letom morate otroka potrpežljivo voditi in mu pomagati, kam gre kaj - pospravljati morata skupaj.
  • Pospravljanje je del otrokovega razvoja - za otroka je zelo pomembno, da loči red od nereda.
  • Vzpostavljanje reda mu omogoča, da se notranje organizira tudi sam (na ta način obdrži duševno ravnotežje, notranji mir ter je zmožen življenja v skupini).
  • Delo lahko olajšajo pisane škatle, npr. v rumeno gredo ene igrače, v rdečo druge in v modro tretje (s tem se uči razvrščati, pa tudi samostojnosti).
  • Pazite, da otrok ni preveč zaspan ali lačen, potem ne bo voljan sodelovati.
  • Če nima svoje sobe, naj ima določen kotiček ali del omare, kjer bodo pospravljene njegove stvari.
  • Pomembno je, da mu konec igre napoveste vnaprej ter da bo nato sledilo pospravljanje in ga ne prekinjate sredi igre (struktura je v otrokovem svetu pomembna - glej temo o trmi: http://korakkotroku.si/teme/trma).
  • Če ima otrok preveč igrač in se z določenimi že nekaj časa ni igral, jih umaknite. Čez čas, ko se bo prvih naveličal, naredite menjavo (imel bo občutek, da je dobil nove igrače).
  • Ne pozabite na pohvalo!

Viri

  • Juhant M. (2012). Srečni otroci: manj kot recept in več kot nasvet za vzgojo predšolskih otrok. Praše: Čmrlj, komuniciranje in usrvarjalnost.
  • Phelan T.W. (2013). Štejem do tri: učinkovita vzgoja otrok od 2. do 12. leta. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.

KORAK K OTROKU

Naše poslanstvo je ozaveščanje in dajanje podpore ljudem, zato smo se odločili pozornost nameniti zagotavljanju zadostnih, jasnih, preprostih informacij, ki jih potrebujejo mlade družine.