Si želite, da bi otroci bolj sodelovali z vami in pri domačih opravilih? Se morate pregovarjati z njimi glede nošenja copat, umivanja zob in ostalih opravil?

V času šolanja od doma smo skupaj sestavili tabelo zadolžitev, ki naj bi jih otroci opravili tekom dneva ter z njeno pomočjo poskušali pripraviti otroke k sodelovanju.

Spodaj prilagamo tabelo, ki jo lahko oblikujete čisto po svoje.

Dve največji napaki pri vzgoji sta preveč govorjenja (to gre otrokom na živce in jih odbija) in preveč neprijetnih čustev, kot je jeza (v navalu jeze velikokrat ravnamo napačno: kričimo, omalovažujemo, smo zajedljivi, z otrokom lahko celo fizično obračunamo). Zato priporočamo uporabo metode 1, 2, 3, kjer se izognemo tem napakam, hkrati pa boste s to metodo pridobili nadzor nad dogajanjem.

  • Pazita, da vajina nesoglasja ne presežejo meja in da ne prerastejo v prepir vseh razsežnosti in to pred otrokom, ki bo sklepal, da je on krivec tega prepira - počutil se bo krivega (majhna nesoglasja in usklajevanja seveda ne gre reševati drugače kot na licu mesta).

  • Bolje je, da otroku govorimo kaj sme delati, namesto česa ne sme, in to tudi takrat, ko že dela nekaj, kar ni dovoljeno ali je zanj nevarno (npr. če otrok pleza nekam, kamor mu ne dovolimo, mu rečemo POJDI DOL! in ne vpijemo npr. NE PLEZAJ! NE GOR!).

Stran 1 od 2

Viri

  • Juhant M. (2012). Srečni otroci: manj kot recept in več kot nasvet za vzgojo predšolskih otrok. Praše: Čmrlj, komuniciranje in usrvarjalnost.
  • Phelan T.W. (2013). Štejem do tri: učinkovita vzgoja otrok od 2. do 12. leta. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.

KORAK K OTROKU

Naše poslanstvo je ozaveščanje in dajanje podpore ljudem, zato smo se odločili pozornost nameniti zagotavljanju zadostnih, jasnih, preprostih informacij, ki jih potrebujejo mlade družine.